מעבורת סטטן איילנד - Staten Island Ferry

המעבורת הכתומה המפורסמת של ניו יורק

מעבורת סטטן איילנד (Staten Island Ferry) היא אחת האטרקציות התיירותיות החשובות במנהטן. ההפלגה במעבורת היא חופשית וחינמית, לכן הפופולאריות שלה גבוהה במיוחד בקרב תיירים.

מעבורת סטטן איילנד

הפלגה ממנהטן לסטטן איילנד

במהלך ההפלגה במעבורת סטטן איילנד שלוקחת כחצי שעה נשקפים נופיה של ניו יורק וניתן לראות מקרוב את פסל החירות, את גשר ברוקלין ואף את חופי ניו ג'רזי. המעבורות הכתומות יוצאות מן הקצה הדרומי של מנהטן מנמל המעבורותWhitehall Ferry Terminal הסמוך לפארק באטרי ומגיע לנמל שבסטטן איילנד, המעבורת פועלת 24 שעות ביממה.

ניתן לבחור בין מעבורת עם ארבע קומות לבין מעבורת קטנה יותר עם שתי קומות. ניתן לשבת בתוך המעבורת או על המרפסת שלה, לצפות בנוף וליהנות מן הים ומהאוויר הפתוח.

תצפית ממרפסת אל נוף מרהיב

בתחילת ההפלגה במעבורת סטטן איילנד על כל הנוסעים לשבת ולאחר שנשמע קול הצופר ניתן להסתובב, ללכת ולהשקיף מן המרפסת או ללכת למזנון שהוא למעשה מסעדה קטנה עם קירות זכוכית כך שניתן לשלב ארוחה קלה עם צפייה בים.

על מנת להיות בזווית טובה ביחס לפסל החירות כדאי לשבת בהפלגה אל האי בצד ימין ובחזרה בצד שמאל. כיוון שהשיט הוא חינם ניתן לעשות אותו יותר מפעם אחת. מומלץ לא לוותר על שיט בזמן השקיעה, כשכל אורות העיר וגשר ברוקלין נדלקים.

עבר של המעבורת הכתומה

בעברה מעבורת סטטן איילנד (Staten Island Ferry) שימשה להעברת אנשים בין מנהטן לחופים בגדה השנייה של הנהר עוד טרם בניית הגשרים גדולי המימדיים.

 

כתבות שאולי יעניינו אותך