גרנד סנטרל - Grand Central

עיר שהיא תחנה מרכזית

תחנת גרנד סנטרל (Grand Central) היא לא סתם תחנה מרכזית של לב התפוח הגדול, אלא קומפלקס ענק בו שדרת חנויות, מסעדות, בתי קפה, שווק אוכל ואפילו שולחנות פיקניק. כאמור, מתחם תחנת גרנד סנטרל הוא ענק ויש בו אינספור פינות נסתרות שהופכות את הסיור בגרנד סנטרל למרתק ומסקרן במיוחד לכן מומלץ לקחת סיור אודיו מודרך הוא להוריד את האפליקציה של הסיור לטלפון החכם בעלות קטנה.

✅ סיור אודיו מודרך למחזיקי כרטיס New York Pass >> 

גרנד סנטרל ניו יורק

כל הרכבות מובילות אל הגרנד סנטרל

כ- 660 רכבות המובילות כ -  500,000 נוסעים בממוצע מגיעות מדי יום אל הגרנד סנטרל, תחנת (וליתר דיוק טרמינל) הרכבות המפורסמת ביותר בעולם. כל הרכבות התחתיות וגם הרכבות העוברות במדינת ניו יורק מגיעות בסופו של דבר אל הגרנד סנטרל אשר ממוקמת במפגש בין פארק אווניו ורחוב 42 במרכז מנהטן.

גרנד סנטרל הוא מתחם ענק אשר מזמן אינו כולל רק רכבות ומסילות. המבנה הוא יצירת אמנות בפני עצמה, הנראה דומה למבנה רומי עתיק בעל עמודים וקשתות. לרגע נדמה כי אנו נמצאים באחת מבירות אירופה ולא בארצות הברית אך שנת הקמתה של תחנת גרנד סנטרל, 1871, מסבירה את הסגנון הניאו קלאסי המאפיין אותה. מחוץ לתחנת גרנד סנטרל בכניסה הפונה לרחוב 42 מוצב השעון המפורסם בן ארבע הפאות העשוי גם מזכוכית טיפאני וסביבו פסלים בדמויותיהם של הרקולס, מינרווה ומרקורי וגובהו מגיע ל- 14.6 מ'.

ארמון, כנסיה או תחנה?

גם תוכה של תחנת הגרנד סנטרל עשוי לבלבל מעט. כאשר נכנסים אל האולם המרכזי הענק מסתנוורים הן מהגודל העצום והן מנברשות הענק התלויות בכל שטח האולם. אפילו תקרתו של האולם אינה תקרה סטנדרטית.

לאחר שנוקו מהתקרה עשן ופיח שהצטברו עליה, התגלה ציור יפהפה של מערכת השמש כפי שראה אותה הצייר  הצרפתי פול סזאר לפני כמאה שנים. כמובן שבמרכז האולם של הגרנד סנטרל מוצב לו כלאחר כבוד השעון המפורסם הדומה לאחיו הגדול שבחוץ.

גם כאן השעון מורכב מארבע פאות ועשוי אבני אופל בעלות ערך כספי עצום. מלבד כל האלמנטים אשר הופכים את התחנה לכה מיוחדת, ניתן למצוא בגרנד סנטרל שפע של מסעדות אשר המוכרת ביותר היא בר האויסטרים אשר הומה בכל שעה משעות היום. בנוסף אליה ישנן מסעדות רבות, מאפיות, וחנויות כך שגם בין נסיעות אין רגע דל והביקור כדאי גם ללא קשר לנסיעה.

דלתות סתרים ומעברים סודיים

מלבד היותה מקום הומה ומלא אדם, שמה של תחנת הגרנד סנטרל נקשר גם עם מעברים ופתחים סודיים. M42 הוא הכינוי למרתף סודי אשר אינו מופיע במפות התחנה ובו מצוי כל מערך החשמל שלה. במלחמת העולם השניה הוא היה אחד המקומות השמורים ביותר מחשש לפגיעת הגרמנים בו, דבר שכמעט התרחש. גם מתחת לשעון במרכז התחנה ישנה דלת סתרים. כל שנותר הוא שארנב עצום מימדים יקח את השעון וירד מטה הישר אל ארץ הפלאות...

 

כתבות שאולי יעניינו אותך