בניין אמפייר סטייט - Empire State Building

מהסרט מקינג קונג ועד הסדרה חברים

כשראשו מעל כל המבנים שבסביבתו ועם התורן החד המגביה אותו עוד יותר ניצב בניין האמפייר סטייט בין השדרה החמישית לרחוב 34. הוא מהווה את אחד מסמליה המובהקים של ניו יורק ואפילו של ארצות הברית בכלל ובמשך שנים החזיק בתואר המבנה הגבוה ביותר בעולם, מבנייתו ב- 1931 ועד בניית מגדלי התאומים ב- 1972.

עם קריסתם של התאומים באירועי 11 בספטמבר 'זכה' שוב להיות המבנה הגבוה ביותר בניו יורק. הוא כיכב או לפחות שימש כרקע בסדרות וסרטים רבים. בסדרה "חברים" עוד ניתן לראותו בקרבת מגדלי התאומים.

בניין אמפייר סטייט קיבל תפקיד חשוב במיוחד בסרט "קינג קונג" בו מגיע הקוף המפורסם אל מעלה המבנה כדי להמלט משוביו אך לבסוף נופל. סרטים מוכרים נוספים בהם זכה הבניין לשמש כשחקן משנה או לפחות כניצב הם: "נהג מונית", "סיפורי ניו יורק", הרומן שלי עם אנני" ועוד.

✅ עקוף את התור: הזמן עכשיו כרטיסים לאמפייר סטייט בילדניג >>

בניין אמפייר סטייט ניו יורק

בניין מאיר בשלל צבעים

כמעט בכל עונה בה תגיעו לניו יורק תוכלו לראות את  30 הקומות העליונות מתוך 102 קומותיו של המבנה מאירות בשלל צבעים. הצבעים בהם מואר המבנה מותאמים לאירוע כך שביולי, בו חוגגת ארצות הברית את עצמאותה מאירות הקומות בצבעי הדגל.

בולנטיינ'ס דיי החל בחודש פברואר מאיר המבנה באורות אדומים, ביום הולדתו של מרטין לותר קינג אורות ססגוניים בצבעי אדום, ירוק ושחור בוקעים מן הבניין ובחנוכה מאיר הבניין בצבעי כחול לבן.

✅ עקוף את התור: הזמן עכשיו כרטיסים לאמפייר סטייט בילדניג >>

ארבע וחצי קומות בשבוע

האמפייר סטייט נבנה בתקופה בה רצה האדם יותר מכל להגיע גבוה ככל האפשר אל השמים ולכן בנייתו של הבניין היתה מהירה ביותר. המבנה אשר גובהו הוא 381מ' ללא התורן ו- 443 מ' עם התורן מגיע ממש לגובה של הר קטן או גבעה גבוהה.

בנייתו נמשכה קצת יותר משנה או ארבע וחצי קומות מדי שבוע! הבניין בנוי בסגנון הארט דקו כאשר קומותיו התחתונות הן רחבות וככל שמגביהים הולכות הקומות ונהיות צרות כשרוחבן של הקומות העליונות זהה והן מיתמרות אל על. הבניין מהווה אתר מבוקש בו ביקרו כבר למעלה ממאה מיליון  איש.

הנוף הפנורמי של כל ניו יורק וסביבתה ממרפסות התצפית הממוקמות בקומוה86 וגם בקומה 102 של הבניין הוא מרהיב.

 

כתבות שאולי יעניינו אותך